03_Suchý február – SEX A VZŤAHY

28 dôvodov pre čistokrvný život. Dopriať si napríklad lepší sex ?

Vo februári prichádza na Slovensko preventívne osvetová kampaň Suchý február.  V Českej republike prebehne už deviaty ročník kampane, ktorá pomáha širokej verejnosti preveriť si svoj vzťah k alkoholu a zmeniť svoje zabehnuté návyky. Minulého ročníku sa podľa prieskumov zúčastnilo až 9% dospelej populácie. Rok 2021 prináša zásadnú zmenu- KNIHU Suchej únor, ktorá na 416 precízne vydestilovaných stranách predstavuje alkohol vo všetkých jeho spoločenských úlohách.

 

| 72 OSOBNOSTÍ | 28 TEMATICKÝCH KAPITOL | 

| ALKOFAKTY | ROZHOVORY | PŘÍBĚHY |  

 

Hokejista Patrik Bartošák, psychológovia Pavel Rataj alebo Ilona Preslová, spisovateľ Josef Formánek, primár Petr Popov, koučka Janka Chudlíková, pretekár Aleš Loprais alebo muzikant Petr Fiala patria medzi 72 českých osobností, odborníkov, novinárov a neobyčajných ľudských príbehov, ktoré pomohli vzniknúť knihe, ktorá v 28 kapitolách predstavuje alkohol s ľahkosťou aj vážnosťou – vo všetkých jeho spoločenských rovinách. Či už je to spánok, sex, šport, práca, výchova detí, zdravie alebo alkohol za volantom.

 

“Naša kniha z vás abstinentov neurobí – nie je to ani jej cieľom.  Má byť pre ľudí hlavne inšpiráciou k príjemnej sebareflexii a môžeme sa vďaka nej všeličo dozvedieť.  Nielen  o alkoproblematike, ale hlavne o sebe. Kniha má jediný cieľ – aby sme všetci poznali úprimnú odpoveď na jednoduchú otázku: „Ovládame my alkohol, alebo alkohol ovláda nás?“popisuje zmysel knihy Petr Freimann, riaditeľ neziskovej organizácie Suchej únor na ktorej stránkach je možné knihu kúpiť a podporiť tak kampaň. Práve on je zodpovedný za expanziu tejto osvetovej kampane tento rok aj na Slovensko.

 

“Sex je náš, dělá dobře mně i Tobě”. Alebo ?

 

Alkohol zasahuje napríklad do veľmi chúlostivých oblastí nášho života. A jednou z nich je sex. Či už máme v súčasnosti stabilný vzťah alebo si frčíme stále častejšie na “single” jazde, mali by sme vedieť, ako nemilo nám alkohol do milostného života môže zasiahnuť. Všetko spočíva v tom kontrolovať si mieru pitia a svoje hranice. A nielen naše, ale aj našej milovanej polovičky.

 

S predstavami o tom, že je alkohol niečo ako “nápoj lásky” sa stretávame už dlhé roky. Funguje alkohol naozaj ako afrodiziakum ? Je po piatom pive každá žena naozaj krásna ? Budeme mať v opitosti lepší a intenzívnejší orgazmus alebo nás pitie zanechá v stave, v ktorom nebudeme schopní vyvrcholiť ?

 

Pre ženy: Zvyšuje alkohol sexuálnu túžbu ? Tak trochu.

 

Jeden alebo dva drinky nás môžu nabudiť. Sexuálna bohyňa sa z nás pomocou alkoholu ale nestane. Pitie alkoholu u žien zvyšuje hladinu testosterónu. A tento “mužský” hormón pomáha skutočne pomáha zvyšovať sexuálnu túžbu. Svoju rolu však môže hrať aj element “očakávania”. Ľudia si s pitím spájajú pocity vyššieho sebavedomia a sexuálnej príťažlivosti. Môže ísť o typ “sebanaplňujúceho sa proroctva” :  pokiaľ očakávame, že alkohol bude viesť k lepšiemu sexu, pravdepodobne k nemu bude viesť. Aspoň subjektívne.

 

Dôležité je, že hoci niektoré ženy môžu po požití alkoholu pociťovať zvýšenú sexuálnu túžbu, neznamená to, že ich telá budú spolupracovať. Výskumy ukazujú, že zatiaľ čo alkohol pomáha ženám “myslieť si”, že majú zvýšenú chuť na sex, vyššie množstvo alkoholu však spôsobuje fyziologický efekt, že ich citlivosť genitálií sa znižuje. Pokiaľ teda ide o alkohol a sex, je veľmi podstatné neprekročiť rozumnú hladinu alkoholu v krvi. Čím väčšie množstvo alkoholu, tým menej žena dosiahne naplnenie alkoholom rozdúchanej túžby.


 

Pre mužov: Po alkohole je ťažké “vztýčiť plachty”

 

Tak chlapi - toto nebude vôbec príjemné čítanie. U mužov funguje alkohol podobne, ale jeho účinok je viac priamočiarejší. Rovnako ako u žien, alkohol v rozumnej miere (drink alebo dva - tam to v zásade končí) môže podporiť sexuálnu túžbu. Má to ale celkom veľké ALE, najmä pokiaľ tú hranicu prekročíme alebo siahame po alkohole pravidelne pred sexom.

 

Je to tak. V angličtine pre to dokonca majú výraz “whisky dick”. A nie je to len whisky, ktorej môžeme dávať za vinu, že sa nie a nie postaviť. Môže to spôsobiť akýkoľvek iný alkohol. Ten môže negatívne ovplyvniť schopnosť mať a udržať si erekciu. Pokiaľ pijeme často a veľa, v hre je tiež tzv. “erektilná dysfunkcia” - permanentné poškodenie mužského pohlavného orgánu.

 

Všetko vedie k tomu, že môžete mať na sex síce veľkú chuť, ale ono to skrátka nepôjde. Jeden alebo dva drinky ejakuláciu neoddiali, ale pokiaľ toho človek vypije príliš, môže sa to stať. Nadmerné pitie môže spôsobiť aj tzv. “oneskorenú ejakuláciu”, čo je porucha, pri ktorej človeku trvá pri sexuálnej stimulácii cez polhodinu než dosiahne vyvrcholenie. Pre niektorých to môže znamenať úplný koniec schopnosti ejakulácie.

 

Spoznajte nový rozmer triezvosti na stránkach www.suchyfebruar.sk 


https://lh6.googleusercontent.com/W2no12O-rS2Rm6iExmDganSNpRu9TErhgHRXyVSdjNiAdNGdr7yUVDnO6ZvcfsQ7RxXER9vS4peqboXS3uH7Z4Fj_EA4ViWXjHuknwii47p5upQ4ZP96rpLbMFEYoz_tDA

 

86% spokojnosť Sušičov a prvýkrát na Slovensku ako Suchý február.
 

Suchej únor každý rok reaguje pozitívnou výzvou na nelichotivé štatistiky, podľa ktorých sa viac ako 1 000 000 Čechov pohybuje za hranou rizikového pitia. Na Slovensku takéto údaje zatiaľ nemáme, dosť alarmujúce je ale číslo 400 000 závislých od alkoholu ku ktorým každý rok pribudne ďalších 6000. Z výskumov, ktorý vypracovala agentúra Nielsen Admosphere, vyplýva, že sa v minulom roku povedomie o kampani vyšplhalo zo 47 na 58 % naprieč českou populáciou. Účasť potom deklarovalo cez  500 000 dospelých účastníkov, medzi nimi aj mnoho Slovákov.

 

Kampaň bude tento rok na sociálnych sieťach spájať hashtag #insuchoveritas a registrovaní účastníci sa môžu okrem Suchej knihy opäť tešiť aj na uzavretú česko-slovenskú skupinu na facebooku, kde môžu zdieľať svoje zážitky, podporovať sa a inšpirovať. Knihu doplňuje 110 originálnych ilustrácií, citátov a kopec interaktívneho obsahu, rovnako ako súťaž o najlepší nealko drink.

Odborné partnerstvo akcii  poskytuje Národní ústav duševního zdraví (NUDZ), Klinika adiktologie 1. Lékařské fakulty Univerzity Karlovy a Všeobecné fakultní nemocnice (KAD). Hlavnými partnermi ročníku 2021 sú Kofola, ktorá na trh uvedie špeciálnu edíciu hnedého moku, ďalej Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra ČR (ZPMV ČR). Kampaň realizuje Suchej únor, z. ú.   

 

Partnerom/podporu preventívne osvetovej kampani Suchý február poskytol  XY / LOGO 

 

4. časť